Trudno było śledzić to, co działo się na Festiwalu w Cannes (a działo się sporo), w szczególności że wydarzenie to odbywało się w trakcie tygodnia i ciężko było być na bieżąco – no chyba, że ktoś był na miejscu. Na szczęście przyszedł długi weekend, który pozwolił na nadrobienie festiwalowych zaległości. Z powodzeniem przebrnąłem przez większość nagrodzonych kreacji.

cannes

Bardzo cieszy mnie fakt, że agencja w której obecnie pracuje zdobyła aż 110 Lwów (globalnie)! Jest to naprawdę imponująca liczba, która napawa dumą. Pozostaje jednak mały niedosyt, ponieważ tylko jedna z tych statuetek powędrowała do naszego biura w Warszawie – trudno, za rok obiecuję, że będzie ich więcej!

Agencja Ogilvy & Mather została nagrodzona za kampanię „Język Polski jest ĄĘ” (teraz powinienem przestać używać znaków diakretycznych – jednak tego nie zrobię ) zrealizowaną dla Rady Języka Polskiego. Srebrny Lew został nam przydzielony w kategorii PR – co pokazuje, że marketing = PR, PR = marketing i działy u naszych klientów czy też agencje muszą między sobą bardzo blisko współpracować, aby dostarczyć super kreatywne koncepcje – zarówno jeśli chodzi o idee, ale również o odpowiedni kontent i sposób jego serwowania.

Jeśli jeszcze nie wiecie czemu język jest ĄĘ – to zapraszam do obejrzenia poniższego wideo. 

Poniżej znajdziecie również kilka case’ów, które wywarły na mnie największe wrażenie. Z racji tego, że było ich sporo, temat ten podzielę na kilka części. Najbardziej interesującą dla mnie kategorią była kategoria Cyber, w której znajdują się najciekawsze przykłady brandowanego contentu, przykłady dobrego UX oraz sposobu komunikacji poprzez strony www.

PHARRELL WILLIAMS – HAPPY

Strona została stworzona we Francji przez agencję Conoclast. Nagroda została przyznana za dobry UX strony (i kilka innych kategorii, np. wykorzystanie wideo, muzyki, microsite, itd.). Ciekawe czy znajdzie się ktoś, kto nie zgodzi się z jury w tym przypadku. Strona stworzona przez Conoclast w bardzo fajny i angażujący sposób pokazuje nam klip zrealizowany do piosenki Pharrell’a Williamsa – Happy.

Nie wiem jak wy, ale ja po starcie strony próbowałem zmierzyć się z wyzwaniem i planowałem obejrzenie całego klipu – odpadłem po dwóch godzinach. Za stworzenie tej strony agencja Conclast otrzymała Grand Prix.

 

THE SCARECROW

WOW! Mega emocjonalne wideo oraz dodatkowy kanał komunikacji w postaci gry na urządzenia mobilne – to jest to! Kampania miała na celu pokazanie społeczeństwu skąd bierze się jedzenie i jak powstaje jedzenie przetworzone (w tym konkretnym przypadku chodziło o wołowinę). Aby dany kawałek mięsa trafił na nasz talerz, musi zostać zabite zwierze. Przyznajcie się – komu nie zakręciła się łezka w oku na widok krowy zabieranej na rzeź? Po raz kolejny widzimy kampanię, gdzie muzyka oraz wideo tworzą niepowtarzalny klimat, który wciąga.

 

MAGIC OF FLYING

W tym rankingu nie mogło zabraknąć interaktywnego billboardu stworzonego dla linii lotniczych British Airways. Kampania została stworzona przez OgilvyOne z Londynu. Zapewne większość z was kojarzy ten case: dziecko, które śledzi samoloty na niebie. Kampania ta pokazuje jak możemy wykorzystywać nowe technologie, aby promować produkt jakim są linie lotnicze. Po raz kolejny czuję dumę, że dzieło to stworzone zostało poprzez Ogilvy, nic tylko gratulować!

 

SWEETIE

Kolejny dobrze znany case dla internautów. Program komputerowy, którego celem jest wykrycie tzw. sex turystów, którzy poruszają się w sieci. Wideo to pokazuje, że sieć nie jest do końca bezpieczna i może tam na nas czekać sporo zagrożeń, z których nie do końca zdajemy sobie sprawę. Kreacja ta stworzona została przez agencję Lemz z Amsterdamu, a nagrodzona została złotym Lwem (tak jak w przypadku Pharrella Williamsa – w kilku kategoriach).

 

LIVE TEST SERIES & THE CHASE 360°

Niemogło tutaj również zabraknąć kampanii stworzonej dla Volvo – większość z was kojarzy tę kreację z Jean Claude Van Dammem – szpagat pomiędzy dwoma ciężarówkami marki Volvo. Dodatkowo poza wirusowym wideo, stworzona została strona, która w bardzo przyjemny sposób prezentuje samochody tego producenta (link do strony). Poniżej znajdziecie również wideo z tym casem.

 

KILLING KENNEDY

Nie od dziś mówi się, że dobry marketer to ten, który potrafi opowiadać historie. Kampania stworzona dla National Geographic przez agencję Mullen pokazuje, że agencja ta potrafi opowiadać historie. Bardzo dobry kontent oraz nastrojowa muzyka nie dadzą Ci tak łatwo oderwać się od tej historii. Kampania miała na celu promowania nowo powstałej serii filmów dla National Geographic. Zresztą, zobaczcie sami. Link do strony www znajduje się tutaj.

ZAKOŃCZENIE

Na dziś wystarczy, pozostałe przykłady oraz case’y z Cannes przedstawię w kolejnych wpisach.