Jak już wiemy Leonardo DiCaprio po raz kolejny nie otrzymał Oscara, mimo wspaniałej gry aktorskiej w „Wilku z Wall Street”. Tytuł najlepszego aktora powędrował do Matthew McConaughey za rolę w filmie „Dallas Buyers Club”. Z kolei nagrodę dla najlepszej aktorki otrzymała Cate Blanchett za rolę w filmie „Blue Jasmine”. 86th_OscarMożna oczywiście dyskutować o tym czy Oscary to nadal tak prestiżowe wyróżnienie w świecie filmu oraz o tym, czy statuetki otrzymali aktorzy, którzy na nie zasłużyli – jednak nie o tym dziś chciałem mówić / pisać.

Mimo, że to właśnie aktorzy opuścili galę ze statuetkami w rękach, to nie oni byli największymi zwycięzcami tegorocznej gali. Moim zdaniem zwycięzcą Oscarów został Samsung… mimo, że wkupienie się w show kosztowało producenta smartphonów aż 20 milionów dolarów, to jednak nie kwota, którą Samsung wydał na czas reklamowy sprawiła, że o Samsungu zrobiło się głośno. Zdarzeniem, które viralowo rozeszło się po sieci było „selfie” wykonane Samsungiem Galaxy Note 3 przez aktora Bradley’a Coopera. Na sławetnym zdjęciu tym znaleźli się również Brad Pitt, Meryl Streep, Kevin Spacey, Jennifer Lawrence, Jared Leto oraz prowadząca Ellen DeGeneres. Dlaczego to aż taka wygrana? Mimo faktu, że na gali Oskarów pojawiło się również kilka innych firm takich jak Coca-Cola oraz Big Mama’s and Papa’s Pizzeria, to właśnie to „selfie” oraz smartphone marki Samsung, którym owo zdjęcie zostało wykonane zostanie w naszych głowach na dłużej. Połączenie reklamy + product placementu pomaga widzom lepiej zapamiętać, że dany produkt był promowany. O obecności marki Coca-Cola zapewne większość z was już nie pamięta. Poniżej znajdziecie post umieszczony przez Ellen na Twitterze.

Zdjęcie to obiegło w błyskawicznym tempie media społecznościowe, pobijając wcześniejszy rekord ponownych udostępnień ustanowiony przez Baracka Obamę. Ponad trzy miliony osób umieściło zdjęcie wykonane przez Bradley Coopera na swoich profilach na TT – ta liczba robi wrażenie. Poniżej możecie znaleźć wynik wcześniejszego lidera – Baracka Obamy.

Jakie są wasze odczucia odnośnie tej kampanii? Sądzicie, że akcja ta była zaplanowana? Samsung oraz dom mediowy Starcom MediaVest naciskali, aby w show pojawiło się jak najwięcej urządzeń tego producenta. Początkowo Samsung miał się pojawić tylko i wyłącznie na czerwonym dywanie, jednak prowadząca show Ellen DeGeneres wpadła na pomysł, aby zrobić sobie „selfie” podczas gali i ten właśnie pomysł wykorzystali reżyserowie show i zaproponowali product placement swojemu głównemu sponsorowi – czyli Samsungowi. Przed show, ekipa Samsunga przeszkoliła Ellen DeGeneres z korzystania z Galaxy Note. Jak wiadomo Ellen jest użytkowniczką urządzeń produkowanych przez firmę Apple – póki co Samsung nie dostarczył żadnego komentarza w tym temacie. Czemu Samsung jest zwycięzcą? Mimo, że wydali blisko 20 milionów dolarów na czas reklamowy otrzymali viralowy komunikat w pakiecie, który na pewno zostanie zapamiętany na dłużej niż zwykły spot telewizyjny. Całe show stanęło de facto w cieniu „selfie”.