Już wiadomo że finałowy mecz ligii NFL (Super Bowl 2014) pomiędzy drużynami Seatltle Seahawks a Denver Broncos zakończył się wygraną futbolistów z Seattle. Który jednak z reklamodawców wygrał ten pojedynek tj.  spot reklamowy którego z nich wywołał najwięcej pozytywnych emocji wśród widzów podczas Super Bowl 2014? O tym wszystkim przeczytasz w tym wpisie.

Chrysler-Super-Bowl-commercial

Zacznijmy na początek od statystyk z wczorajszego meczu (i nie chodzi statystyki z boiska 😉 )

Transmisję z meczu objerzało 96,9 milionów amerykanów, co jest gorszym wynikiem w porównaniu z rokiem 2013. Wtedy to przed telewizorami zasiadło 108,4 mln widzów – oznacza to dość znaczący spadek oglądalności. Czas emisji spotu reklamowego podczas tegorocznego Super Bowl kosztował 4 miliony dolarów (30 sekundowy spot), co jest stosunkowo niewielkim wzrostem w porównaniu z rokiem poprzednim (w 2013 cena emisji wynosiła 3,8 milionów dolarów). Aż 4 kreacje na Super Bowl zostały przygotowane przez agencję Wieden + Kennedy.

Oglądając spoty reklamowe z tegorocznego Super Bowl można zauważyć, że wielu reklamodawców postanowiło oprzeć swoje kampanie na patriotyzmie i „amerykańskości”. Poniżej możecie znaleźć ranking reklam, który został przygotowany przez USA Today. Wysoko oceniona została kreacja przygotowana dla marki Budweiser „Hero’s welcome”, którą trudno w jakikolwiek sposób powiązać z samą marką.

ranking top ads - super bowl 2014

Mi w tym roku najbardziej  spodobała się reklama Coca-Coli przygotowana przez agencję Wieden + Kennedy. Kreacja ta wywołała wiele skrajnych reakcji w mediach społecznościowych, jak możecie zobaczyć na przykładach poniżej:

comments from twitter - super bowl 2014

Wiele osób kierowało rasistowksie komentarze odnośnie tejże marki na Twitterze, a także nawoływała do bojkotowania Coca-Coli. Sądzicie, że słusznie? Ja nie widzę tutaj nic, za co można by się obrażać. Zresztą oceńcie sami:

Dorritos

Wysoką klasę oczywiście zachowała firma Dorittos – spot został przygotowany przez agencję Goodby Silverstein & Partners – zeszłoroczny spot jednak bardziej przypadł mi do gustu.

Jaguar

Kreajcja dla Jaguara przygotowana przez agencję Spark 44 może nie powala na kolana- ale jak zawsze urzekł mnie brytyjski akcent oraz wspaniały Tom Hiddleston (tak, tak, uwielbiam Thora!)

KIA

Reklama producenta samochodów KIA przygotowana przez agencję David & Goliath wygląda z koleji jak trailer do czwarej części Matrixa. Ten pomysł zrobił na mnie dość spore wrażenie. Równie ciekawie prezentuje się na ekranie:

Bud Light

Wspaniała kreacja „epickiej nocy” – stworzonej przez agencję BBDO dla marki Bud Light; sam chciałbym się przejechać windą z lamą oraz zagrać w ping-ponga z Arnoldem Schwarzeneggerem!

 

Ogólnie, uważam że poziom reklam w tym roku zdecydowanie się obniżył. Wiele spotów było bardzo przeciętnych lub wręcz słabych. Mam nadzieję, że taki trend się nie utrzyma i za rok zobaczymy więcej dobrych spotów! Tego wam (i sobie) życzę!

 

 

Źródło :

www.mediaite.com

www.usatoday.com