Już dziś rozpocznie się wielkie święto branży reklamowej – finał ligii NFL zwany także Super Bowl.
W Stanach Zjednoczonych jest to wieczór, w trakcie którego ponad 100 milionów Amerykanów zasiada przez telewizorami, a reklamodawcy zacierają ręce licząc, że to właśnie ich spoty reklamowe najbardziej spodobają się widzom.

Za jednorazową emisję 30-sekundowego spotu podczas finału Super Bowl w 2013 roku, reklamodawcy płacili 4 miliony dolarów! Poniżej znajdziecie informacje o tym, jak kształtowały się ceny reklam podczas poprzednich Super Bowl. Pomijając kwotę wynagrodzenia dla agencji oraz opłat za zaangażowanie celebrytów – to i tak taka kwota robi wrażenie. 

super bowl - price

digital vs superbowl

 

W tym artykule znajdziecie również informacje / porównanie na temat tego, co można by mieć w zamian za te 4 miliony dolarów – pomoże to w lepszym zobrazowaniu tego, jak ogromny jest to wydatek. W ramach przypomnienia i rozgrzewki zamieszczam spoty reklamowe z zeszłego roku, które przypadły mi do gustu najbardziej.

 

Taco Bell – Viva Young

Dorritos – Goat for sale

VW – Get In Get Happy

 

Audi – Prom

Kia – Space Babies

Go Daddy – Super Bowl Ad

Jesteście gotowi na super bowl 2014?

 

Źródło : Super Bowl Ads Are Still Super Cheap: $4 Million for 30 Seconds Is a Bargain